توصیه های کسب و کار, عمومی

برای دستیابی به توسعه پایدار باید کسب و کار‌ها تسهیل شوند

توسعه پایدار
برای دستیابی به توسعه پایدار باید کسب و کار‌ها تسهیل شوند
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی سعدوندی کارشناس اقتصادی در گفتگو با برنامه بحث روز رادیو ایران در خصوص بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری با هیات دولت در حوزه اقتصاد اظهار داشت: اقتصاد کشور در زمینه کسب و کار با موانع بزرگی روبروست. سال هاست که کشور‌های جهان به این نتیجه رسیده اند که برای دستیابی به توسعه پایدار باید کسب و کار‌ها تسهیل شوند. متاسفانه مراحل اخذ مجوز کسب و کار در کشور ما بسیار پیچیده و طاقت فرسا است و وزارتخانه‌های اقتصادی باید برای تسهیل اخذ این مجوز‌ها اقدامات لازم را هرچه سریعتر انجام دهند. برای محقق شدن شعار جهش تولید باید فضای کسب و کار را نه در شعار بلکه در عمل بهبود ببخشیم و بوروکراسی مخرب اداری را تا حد امکان کاهش دهیم.

وی ادامه داد: وجود انحصار در خودروسازی، ورود دانشجویان پزشکی به دانشگاه‌ها و همچنین در اعطای پروانه فعالیت‌های تجاری و… ربطی به تحریم‌ها ندارد و سوءمدیریت در این زمینه‌ها نباید به تحریم‌ها ربط داده شود.
سعدوندی در پایان در مورد سیاست‌های غلط اعمال شده در بخش مبارزه با قاچاق گفت: در کشور ما از ۵۰ سال گذشته تاکنون مسئله قاچاق به معضل بزرگی تبدیل شده در حالی که در بسیاری از کشور‌ها این گونه نیست. در کشور‌هایی مثل کره جنوبی، چین و ژاپن از سال‌های قبل به این نتیجه رسیدند به جای اینکه از سیاست‌های موانع تجارت مثل موانع تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای استفاده کنند این موانع را بردارند و سیاست‌هایی را بر نرخ ارز اعمال کنند، اما متاسفانه در کشور ما عکس این سیاست‌ها اجرا شده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *